Hamulce

Podstawowy przegląd układu hamulcowego pozwoli ocenić bezpieczeństwo oraz niezawodność hamulców Twojego samochodu. Podczas przeglądu układu hamulcowego, sprawdzimy:

  • Poziom oraz jakość płynu hamulcowego.
  • Zużycie klocków hamulcowych.
  • Zużycie tarcz hamulcowych.
  • Właściwe działanie hamulca postojowego.

Dodatkowo możesz zapytać w serwisie o rozszerzony przegląd układu hamulcowego, podczas którego sprawdzimy:

  • prawidłowe działanie systemu zacisków hamulcowych,
  • bębnowego układu hamulcowego,
  • podstawowa diagnostyka komputerowa.

Profesjonalnie przeprowadzony przegląd pozwoli zadecydować o kolejnych krokach, np. o naprawie czy wymianie konkretnych części układu hamulcowego.

Dlaczego warto zrobić przegląd układu hamulcowego?

Hamulce to jeden z najważniejszych układów czynnych w samochodzie, wpływający bezpośrednio na bezpieczeństwo na drodze. Utrudnione oraz szybko zmieniające się warunki, jakie panują podczas jazdy autem, wpływają na szybkie zużywanie układu hamulcowego, dlatego potrzebna jest szczegółowa diagnostyka. Regularny serwis układu hamulcowego to zatem mądra decyzja, która zwiększy bezpieczeństwo Twoje i Twoich bliskich.

TESTER PŁYNU HAMULCOWEGO BFT 320

Dzięki testerowi ATE BFT 320 przeprowadzamy pomiar temperatury wrzenia płynu hamulcowego z laboratoryjną dokładnością. Płyn hamulcowy jest hygroskopijny: tzn. wraz z upływem czasu zwiększa się zawartość wody w płynie co prowadzi do spadku temperatury wrzenia, a tym samym wzrostu niebezpieczeństwa powstawania pęcherzyków pary w płynie. Dlatego płyn hamulcowy musi być regularnie kontrolowany i w razie potrzeby wymieniany na nowy.

DYNAMICZNA WYMIANA PŁYNU HAMULCOWEGO

Za pomocą nowego przyrządu ATE FB 30 S napełniamy, przepłukujemy i odpowietrzamy zarówno wszystkie nowoczesne, sterowane elektronicznie, jak i tradycyjne układy hamulcowe i sprzęgłowe. Znajdujący się w układzie hamulcowym płyn z czasem traci swe właściwości. Jeśli nie zostanie w porę wymieniony, hamulce mogą zawieść niemal bez ostrzeżenia.

W nowoczesnych samochodach do wymiany płynu hamulcowego i odpowietrzenia układu niezbędny jest odpowiedni sprzęt. W naszym serwisie zawsze używamy urządzenia ciśnieniowego ATE FB 30 S, które wtłacza nowy płyn i jednocześnie wypycha z układu stary. Eliminuje to ryzyko, że w układzie zostaną resztki starego płynu oraz że hamulców nie uda się dokładnie odpowietrzyć, co zdarza się, gdy są stosowane inne metody.