W naszym serwisie samochodowym posiadamy odpowiednie przyrządy diagnostyczne, pozwalające dokonać pomiaru parametrów pracy akumulatora i całego układu elektrycznego. Na podstawie tych wartości, po porównaniu z wartościami nominalnymi, podejmujemy z klientem ewentualną decyzję o wymianie akumulatora.
W niektórych samochodach akumulatory znajdują się pod maską, w innych autach ukrywają się pod fotelem kierowcy. Czasem akumulatorów jest więcej niż jeden. W przypadku samochodów wyposażonych w zaawansowane systemy elektroniczne oraz system start-stop, przy akumulatorach znajdują się dedykowane układy elektroniczne lub sensory. Czasem akumulator trzeba ponownie zainicjować w komputerowej jednostce sterującej samochodu.
TEST AKUMULATORA
Od czasu do czasu warto skontrolować, w jakim stanie jest nasz akumulator. Taki test zaleca się zwłaszcza przed zimą – dzięki niemu dowiemy się, czy ją przetrzyma i czy się sprawdzi w najzimniejsze dni. Test akumulatora można przeprowadzić za pomocą specjalnego testera, mierzącego sprawność baterii. Po pomiarze klient dostaje wydruk z podaną sprawnością akumulatora. Zwłaszcza samochody z silnikiem diesla powinny przed zimą przyjechać do warsztatu na pomiar sprawności akumulatora.
Silniki dieslowskie potrzebują więcej mocy na rozruch. Są bowiem większe, cięższe i więcej energii potrzeba na obrót wałem korbowym – a przed uruchomieniem trzeba jeszcze podgrzać świece żarowe. Jeśli mamy samochód z silnikiem benzynowym też pomyślmy i takim teście – po co nam zimą kłopoty z odpalaniem auta? Tym bardziej że test trwa raptem ok. minuty.